Bútor Blog

Ismerd meg a legújjabb trendeket egy bútorgyártó szemszögéből

Beszámoló a 2020-as poznani bútorvásárról

Ilyen Volt a 2020-as Poznani Bútorvásár

Nem sokszor lehet hallani vagy olvasni arról, hogy milyen egy nemzetközi bútorvásár testközelből, egyáltalán, hogy mi célt szolgál és hogyan is kell elképzelni. Az év elején, februárban, megrendezték Lengyelországban a szakma egyik legjelentősebb bútor expoját Poznanban. A kiállításon több száz gyártó és több ezer látogató vesz részt évről évre. 4 napos rendezvény, ahova szakmabeliként és a lakberendezés iránt érdeklődőként is érdemes ellátogatni. 

Miért kell egy ilyen vásár?

            Ahogyan az új autókat bemutatják Genfben vagy Detroitban, úgy a kanapék, franciaágyak és asztalos bútorok új kollekcióját is felsorakoztatják a gyártók. A kisebb műhelyek standjaitól kezdve egészen a nagy konszernek monumentális installációjáig akadnak kiállítók. Az új, feltörekvő gyártók igyekeznek érvényt szerezni maguknak, míg a régi motorosok a PR jelenléten túl újdonságok hosszú sorát vonultatják fel. A vásáron kiállítóként résztvevők kendőzetlen szándéka, hogy új partnereket szerezzenek és üzleti együttműködéseket kössenek. A másik fő szempont, hogy meglévő ügyfeleiket meghívhassák és tovább ápolhassák kapcsolataikat.

A képen beltéri, szoba, mennyezet, élő látható

Automatikusan generált leírás

Miért épp Poznan, Lengyelország a helyszín?

            Németországot gyakran összekötik az autóiparral, vagy elég Las Vegasban a CES-re gondolnunk, úgy Lengyelországban a bútorgyártásnak van hosszú múltra visszatekintő hagyománya. Emellett persze több neves bútor expot rendeznek a világ különböző pontjain, például Párizsban, Hamburgban vagy Bécsben, de ezekkel a poznani is könnyűszerrel felveszi a versenyt. A lengyel gazdaságban kifejezetten nagy hangsúlyt kap az export termékek gyártása, jelen esetünkben a lakberendezési termékeké. Ha a magyarországi piacon körbe tekintünk, sok helyen találkozunk Lengyelországban készített portékákkal. Az olasz és német prémium bútorokkal szemben jóval pénztárcakímélőbb egy lengyel bútor, a magyar gyártók termékeiről már nem is beszélve. 

Hogyan kell elképzelni a vásárt?

            A budapesti Hungexpohoz hasonlóan egy hatalmas vásárcsarnokot töltenek meg a kiállítók, a szervezők által tematikusan felosztva. Egy-egy nagyobb pavilon, különböző kategóriáknak ad otthont 4 napra. A látogatók végigsétálhatnak a kanapékat, hálószobabútorokat, konyhákat és egyéb kiegészítőket, mint például lámpákat és dísztárgyakat felsorakoztató kiállítók standjai között. Azok, akik szakmai okokból mennek, találnak bútorszöveteket és gyártástechnológiai megoldásokat kínáló szakértőket is. Egyre több helyen lehetett látni környezetkímélő alternatívákat előnyben részesítő cégeket. Az egyik ilyen kiállító újrahasznosított alapanyagokból készítette el bútorait, egy másik a gyártás során minimumra csökkentett környezeti terhelést hangsúlyozta.

A nagy gyártók standjain az újdonságok ízlésesen enteriőrökben kiállítva jelennek meg. Mindenki igyekszik látogatói kedvére tenni, ezért gyakori, hogy büfé és ahhoz személyzet is rendelkezésére áll egy-egy cégnek. Külön kiemelendő, mert nem mindenki számára evidens, hogy a kiállított bútordarabokat, legyen az kanapé, franciaágy vagy egy komplett berendezett konyha, ki lehet próbálni, le lehet fotózni, alaposan meg lehet vizsgálni. A standokon így egy színes, élő, kavarodó tömeg keletkezik a cég üzletkötőiből, a vendéglátó személyzetből és a látogatókból. 

A képen beltéri, élő, asztal, szoba látható

Automatikusan generált leírás

Ha itt nem, akkor sehol

            A vásár 4 napos, abból szerda az első, kifejezetten szakmai, aznap csak azok mehetnek be, akiket valamelyik gyártó meghívott. Ezt követően már csütörtöktől szombatig a nagy közönség számára is látogatható. Erős kijelentés, de ha valaki lakásfelújítás vagy költözés előtt áll és itt nem talál számára megfelelő bútort, akkor sehol nem fog. Elképesztő a kínálat, 2 nap kellett nekünk is, hogy mindent végigjárjunk, pedig már délelőtt korán érkeztünk és szinte zárásig maradtunk mindkét nap. Persze a piac sajátosságai megmutatkoznak, a franciaágyak nem a legacélosabbak, a hazai kínálat eltérő, valószínűleg ez főleg ízlés kérdése is. Amiben viszont élen járnak a lengyelek, azok a költséghatékony és emellé roppant divatos konyhabútorok. Otthonra is praktikus megoldásokat sikerült több gyártónak is kifinomult designba csomagolni és ezzel páratlan hatást érnek el.